open positie

Customer Service Manager - Vacature is vervuld

Gaat u de Customer Service afdeling naar een hoger niveau tillen?

Onze opdrachtgever Stahl Europe bv is een vooraanstaand, internationaal producent van chemicaliën voor leerbewerking, Performance Coatings en Polymers. De organisatie telt inmiddels meer dan 2.100 medewerkers in 24 landen, werkzaam op 13 productielocaties en 38 laboratoria. Stahl is een zeer gezonde onderneming met een goed gevulde orderportefeuille. Om deze marktpositie vast te kunnen houden en ook uit te breiden is een optimaal functionerende afdeling Customer Service van groot belang. Momenteel zijn wij op zoek naar een kandidaat voor de functie van Customer Service Manager.

De Functie
De Customer Service Manager is verantwoordelijk voor het managen en coachen van de Customer Service medewerkers met een proactieve verkoopgerichte Customer Service afdeling als doel. De afdeling Customer Service telt 10 medewerkers en u heeft een spilfunctie binnen de organisatie.

Kerntaken en verantwoordelijkheden

• U bent verantwoordelijk voor het managen en coachen van de medewerkers op de afdeling Customer Service;

• Daarbij volgt u ontwikkelingen en innovatie in het vakgebied en veranderende of nieuwe wet- en regelgeving, u adviseert hierover en verzorgt opleidingen;

• U ziet toe op een juiste orderadministratie conform de richtlijnen ISO-9001;

• Hierbij altijd gericht op het optimaliseren en implementeren van de processen om kwaliteit, efficiency en ‘productie’ te verhogen;

• U ziet toe op een juiste prioriteitsstelling;

• U bent het aanspreekpunt bij escaleren;

• U heeft contact met Sales Management en mogelijk andere intern belanghebbenden als het gaat om het prijs- en kortingenbeleid, orders, leveringen, updates, wijzigingen, klachten en verdere administratieve en/of organisatorische zaken

• U draagt zorg voor de benodigde rapportages ten behoeve van een actueel orderoverzicht;

• U ziet toe op een correcte uitvoering van het ordertraject conform afspraken met klant;

• U bent verantwoordelijk voor het monitoren van het forecast plan op klantniveau, de commerciële administratie en de interne metingen & rapportages hiervan;

• U bewaakt de klantentevredenheid, stuurt bij waar nodig en doet voorstellen tot verbetering;

Profiel

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste kandidaat, met enkele jaren leidinggevende ervaring, bij voorkeur uit een internationale b-t-b productie omgeving.  U heeft een afgeronde HBO opleiding. Naast uw ervaring als leidinggevende bent u ook inhoudelijk betrokken en u kunt u uw afdeling op alle fronten adviseren en ondersteunen. U treft een zelfsturende, volwassen en enthousiaste afdeling. In geval van ‘escaleren’ bent u een steun en toeverlaat; u beziet, beslist, handelt en zorgt ervoor dat het geregeld wordt. Geen stress. Orderverwerking is voor u bekend terrein en u weet als geen ander in welk krachtenveld dit zich afspeelt.  Zowel op inhoudelijk als ook op commercieel front weet u om te gaan met de vaak complexe situaties.  U realiseert zich hoe groot de belangen zijn voor opdrachtgever als ook voor de eigen organisatie.

U heeft oog voor detail en u heeft uw administratie op orde.  Hoofd- en bijzaken kunt u goed onderscheiden en u weet uitstekend prioriteiten te stellen. U kent het spanningsveld tussen commercie en operatie en weet de wederzijdse belangen te dienen. U heeft hierbij een constructieve houding en een probleem is voor u altijd oplosbaar. U bent communicatief vaardig, flexibel, weet op alle niveaus het juiste contact te leggen en schroomt niet om te gaan met weerstand en om op uw strepen te staan. Verdere gewenste competenties zijn: kwaliteitsbewust, analytisch, proactief, sociaal sterk en klantgericht.  Kennis van ERP is een must.

Interesse of vragen? U kunt contact opnemen met Margreet van Haasteren via e-mail vanhaasteren@lodiersenpartners.nl of bel 06-23 90 58 91.

terug naar het overzichtterug naar het overzicht
Deel deze open positie
Onze relaties, zowel kandidaten als opdrachtgevers, beschrijven ons als aangenaam ambitieus, persoonlijk, kritisch, resultaatgericht, no-nonsens en als een gesprekspartner die waarmaakt wat ze belooft.
MEER OVER ONS