open positie

Manager Service en Onderhoud

Procesgerichte manager met hart voor service

Koninklijke Boon Edam is wereldmarktleider op het gebied van entreeoplossingen. De organisatie is een succesvolle en groeiende ‘mini-multinational’ met fabrieken, verkooporganisaties en exclusieve partners in alle delen van de wereld. Er zijn circa 1.300 medewerkers werkzaam bij Boon Edam. Boon Edam Nederland (115 fte) is de succesvolle organisatie die zich bezig houdt met de verkoop, installatie, service en onderhoud van entreeoplossingen binnen Nederland. De medewerkers, die veelal reeds lange tijd aan de organisatie verbonden zijn, stellen alles in het werk om hun relaties optimaal van dienst te zijn. Daarbij hebben zij belangrijke onderwerpen als energiebesparing en zorg voor het milieu hoog in het vaandel staan. Alles wat zij doen is gerelateerd aan gedrevenheid, respect en toewijding, de kernwaarden van de organisatie. Zij onderscheiden zich door een specifieke bedrijfscultuur die zich laat kenmerken door waardevol werk, openheid, eerlijkheid en waardering.

De functie
Als Manager Service en Onderhoud draagt u zorg voor het opstellen en realiseren van doelstellingen op het gebied van kwaliteit en productiviteit ten aanzien van service en onderhoud. Het doel is om de afdelingen als de best geoliede machine te laten functioneren. Alles onder het motto: “First time right”. U bent eindverantwoordelijk voor de teams Magazijn & Assemblage (coördinator en 4 medewerkers), Service Control Center (teamleider en 8 medewerkers), de Service Projectleider, ondersteund door 4 technisch specialisten en de Service Buitendienst (2 teamleiders en 35 monteurs). In totaal heeft u 56 fte (in)direct reports en zelf draagt u verantwoording af aan de Managing Director.

Kerntaken en verantwoordelijkheden

• Geeft leiding aan de afdeling Service en Onderhoud (56 fte);

• Draagt verantwoordelijkheid voor onderhoud en service van entreeoplossingen

      overeenkomstig de tijdsplanning, de kostenraming en de kwaliteits- en klanteisen;

• Het initiëren, leiden van en participeren in verbeteringsprojecten en het bewaken van de

      voortgang;

• Heeft signaalfunctie voor (proces)optimalisaties;

• Bewaking van methodes, procedures en processen en het nemen van maatregelen

      om deze te waarborgen;

• Het maken van diverse rapportages;

• Toezien op de naleving van de (wettelijke) voorschriften;

• Bijdrage aan verdere automatisering.

Profiel

• Wij zijn op zoek naar een kandidaat (HBO), met ruime service management ervaring, bij voorkeur bij een toeleverancier in de bouw- of in de industriële sector;

• U weet hoe groot de servicebelangen zijn zowel voor de eigen organisatie als ook de klant. ‘Predictive maintenance’ is voor u bekend terrein;

• U bent sterk analytisch en procesmatig ingesteld en u heeft ruime ervaring met het opstellen en realiseren van KPI’s en budgetten;

• U bent communicatief vaardig (in zowel de Nederlandse als Engelse taal) en u weet op alle niveaus (zowel binnen als buiten de organisatie) het juiste contact te leggen, daarbij rekening houdend met de wederzijdse belangen;

• U heeft een focus op optimaliseren en weet de hiervoor benodigde veranderingen constructief te realiseren, ondanks mogelijke weerstand. Hierin bent u autonoom, kritisch en u gaat de dialoog niet uit de weg. Voor uw mensen bent u een inspirator die zelf zijn verantwoordelijkheden pakt en dit ook eist van zijn mensen. Streng, doch rechtvaardig;

• Verdere gewenste competenties zijn: kwaliteitsbewust, resultaatgericht, proactief, sociaal sterk, gevoel voor humor en mens- en klantgericht.  

Interesse of vragen? U kunt contact opnemen met Margreet van Haasteren via e-mail vanhaasteren@lodiersenpartners.nl of bel 06-23 90 58 91.

terug naar het overzichtterug naar het overzicht
Deel deze open positie
Onze relaties, zowel kandidaten als opdrachtgevers, beschrijven ons als aangenaam ambitieus, persoonlijk, kritisch, resultaatgericht, no-nonsens en als een gesprekspartner die waarmaakt wat ze belooft.
MEER OVER ONS