open positie

Manager Service & Installations - vacature is vervuld

Commercieel ingestelde ambitieuze Change Manager met Service in het bloed

Onze opdrachtgever Royal SMIT Transformers B.V. is onderdeel van de SGB-groep en heeft zich ontwikkeld sinds 1913. SGB-SMIT is in één woord te omschrijven als dé transformatorspecialist. Zij produceren zowel grote als kleine vermogenstransformatoren en met ca. 2500 medewerkers hebben zij een jaaromzet van meer dan € 700 mln. Daarnaast heeft de SGB-SMIT Groep klanten in meer dan 50 landen. Royal SMIT Transformers B.V. behoort tot de marktleiders op verschillende gebieden. De geavanceerde transformatoren spelen een belangrijke rol bij de opwekking en distributie van elektriciteit en de instandhouding van stedelijke energienetwerken. De productielocatie in Nijmegen telt ca. 725 medewerkers en een jaaromzet van ruim € 250 miljoen. SMIT Transformer Service (STS) is de servicespecialist voor geavanceerde vermogenstransformatoren met een eigen hoogspanningslaboratorium, waar de transformators zowel worden onderhouden als getest. Ook is er een eigen olielaboratorium en is er een compleet ingerichte werkplaats voor reparaties en revisie.

Voor onze opdrachtgever Royal SMIT Transformers B.V. zijn wij exclusief op zoek naar een gedreven en ondernemende Manager Service & Installations die de afdeling STS naar een hoger niveau kan brengen, zowel op mens als proces niveau veranderingen kan initiëren en doorvoeren, en de geplande omzetgroei kan realiseren.

Plaats in de organisatie
De Manager Service & Installations rapporteert aan de CEO van Royal SMIT Transformers B.V., stuurt direct 4 teamleiders aan en is indirect verantwoordelijk voor een team van ca. 50 fte. De huidige service omzet bedraagt € 12 miljoen.

De functie
Als Manager Service & Installations bent u P&L verantwoordelijk en draagt u zorg voor het verder professionaliseren en optimaliseren van de serviceorganisatie. U bent verantwoordelijk voor zowel de verkoop als de uitvoering van de service activiteiten. U heeft een visie vanuit eigen ervaring, kennis en ambitieuze doelstellingen. U bent zowel conceptueel als praktisch ingesteld.

Continue bent u op zoek naar verbetering van de processen en bepaalt welke servicestrategieën toegepast moeten worden voor de beste optimalisaties. Dankzij uw sturing werkt de afdeling effectief en efficiënt samen en weet u hen te mobiliseren en te enthousiasmeren. Als Manager Service & Installations ontwikkelt en onderhoudt u goede klantrelaties, bent u betrokken en voelt u zich verantwoordelijk voor het geven van optimale service.


Het profiel

  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau, bij voorkeur richting Engineering, (Technische) Bedrijfskunde of gelijkwaardig;
  • Ervaring in een soortgelijke leidinggevende functie met P&L verantwoordelijkheid, bij voorkeur in een technische service omgeving in de (internationale) kapitaalgoederenindustrie;
  • Strategische denkstijl en aantoonbare ervaring in het verbeteren en laten groeien van de service business;
  • U begrijpt wat de “service business” beweegt en inhoudt en bent oprecht betrokken als persoon. U treedt doortastend op, bent het boegbeeld van Smit en weet het “Smit Gevoel” uit te dragen en over te brengen;
  • Ervaring in het initiëren en implementeren van verandertrajecten, u bent een echte procesverbeteraar;
  • Focus op verdere professionalisering van medewerkers en in staat om daadwerkelijk een gedragsverandering in gang te zetten;
  • U bent analytisch en kritisch en het is een pré als u internationale ervaring meebrengt;
  • Daadkrachtige en pragmatische manager met natuurlijk overwicht die zich thuis voelt in een no nonsens omgeving en die samen met teams veranderingen kan realiseren;
  • Resultaat gedreven, vasthoudend en in staat anderen te stimuleren, inspireren en te motiveren;
  • Sterke communicatieve vaardigheden in Nederlands, Engels en Duits. In staat om op alle niveaus contacten te leggen en samen te werken waarbij u op diverse niveaus stakeholders aan elkaar weet te verbinden;
  • U ziet het als een uitdaging om ook in het buitenland de organisatie op service gebied te vertegenwoordigen en bent bereid hiervoor te reizen.


Interesse of vragen? Neem dan contact op met Helen Schults
schults@lodiersenpartners.nl of bel 06 - 82 49 81 07.

terug naar het overzichtterug naar het overzicht
Deel deze open positie
Onze relaties, zowel kandidaten als opdrachtgevers, beschrijven ons als aangenaam ambitieus, persoonlijk, kritisch, resultaatgericht, no-nonsens en als een gesprekspartner die waarmaakt wat ze belooft.
MEER OVER ONS