open positie

Manager Service Operations - Vacature is vervuld

Bouwen aan een stevige service afdeling bij de marktleider op het gebied van turnkey oplossingen voor het sorteren en verpakken van groente en fruit!

Onze opdrachtgever Aweta is marktleider in turnkey oplossingen voor het sorteren en verpakken van groente en fruit. Met meer dan 55 jaar ervaring in verkoop, productie en service in meer dan 45 landen wereldwijd, heeft Aweta grondige kennis van de lokale markten, de behoeften en de technische ontwikkelingen. In 2002 is stevige groei gerealiseerd in verschillende regio’s wereldwijd, is 3D engineering geïntroduceerd en hebben ze een plant control systeem ontwikkeld. Groei in Nootdorp was niet meer mogelijk en zodoende zijn ze afgelopen jaar verhuisd naar een nieuw, vrijwel energieneutraal, pand in Pijnacker. Al bijna 25 jaar is het bedrijf ook actief in de Verenigde Staten en heeft het een vestiging in Italië. In een aantal andere landen zoals Frankrijk, Rusland, Australië en Mexico wordt er gewerkt met lokale agenten en dealers. Sinds vijf jaar is de investeerder ‘Standard Investment’ eigenaar. Mede dankzij deze investeerder is Aweta klaar voor de toekomst. Het totale bestand aan uitgeleverde en nog actieve machines bedraagt meer dan 9000 en bevinden zich op bijna alle continenten van de wereld. De omzet is ongeveer 65 miljoen euro waarvan 9 miljoen vanuit after sales service.

Functie
Als Manager Service Operations rapporteert u aan de Operations Director. Uw team bestaat uit 15 Service Monteurs, twee Helpdesk medewerkers, twee Tweedelijns Specialisten, een Verkoper spareparts en een Administratief Medewerker. Daarnaast stuurt u een aantal servicemonteurs aan die gestationeerd zijn in Polen, Frankrijk, en Australië. De Service afdeling is verantwoordelijk voor het installeren en opstarten van verkochte installaties en het verlenen van service. Dit gaat om gepland en correctief onderhoud, het uitvoeren van modificaties en upgrades, het geven van gebruikerstrainingen, het oplossen van problemen en de verkoop van spareparts. U werkt nauw samen met de volgende afdelingen: Commercial Engineering, R&D, Productie, Verkoop en de Verkoopkantoren en Dealers in de verschillende landen. De standplaats is Pijnacker.

Als Manager Service Operations bent u verantwoordelijk voor het aansturen van de Service Afdeling en het professionaliseren van de organisatie. Binnen de Service organisatie is Aweta namelijk bezig met een verbeterprogramma en een professionaliseringslag waar u een voortrekkersrol in gaat spelen. De zwaartepunten liggen daarbij op het maken van goede afspraken met de klant, het opleveren van installaties zonder restpunten, het verkopen van servicecontracten en het verhogen van het volume in spareparts. Daarnaast moeten (administratieve) processen worden vereenvoudigd en moet er meer structuur worden aangebracht in de dagelijkse werkzaamheden.

Het plannen van de werkvoorraad, het coachen en begeleiden van de medewerkers en het naar een hoger plan tillen van de gehele afdeling behoort tevens tot uw verantwoordelijkheden. U draagt zorg voor de coördinatie van en het sturen op de overeengekomen verbeteringen. U bent verantwoordelijk voor interventies bij escalaties en kritische klantsituaties.

Functie-eisen

• U beschikt over HBO werk- en denkniveau verkregen door een relevante technische opleiding en ervaring;

• Daarnaast heeft u ruime ervaring in machine/apparatenbouw of servicedienstverleners;

• U beschikt over minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende in een service omgeving en heeft ervaring met verandermanagement;

• Voor deze positie beschikt u over sterke commerciële vaardigheden, klantgerichtheid en organisatiesensitiviteit;

• U toont (persoonlijk) leiderschap, neemt initiatief en u bent assertief;

• Uiteraard kunt u goed samenwerken, plannen en organiseren;

• U bent bereid regelmatig naar het buitenland te reizen;

• Maar bovenal bent u ‘streetwise’ en energiek.

Interesse of vragen? U kunt contact opnemen met Jeroen Hoekstra via (06) 12276886 of hoekstra@lodiersenpartners.nl.

terug naar het overzichtterug naar het overzicht
Deel deze open positie
Onze relaties, zowel kandidaten als opdrachtgevers, beschrijven ons als aangenaam ambitieus, persoonlijk, kritisch, resultaatgericht, no-nonsens en als een gesprekspartner die waarmaakt wat ze belooft.
MEER OVER ONS