open positie

Manager Service Projecten

Bouwt u als Manager Service Projecten mee aan een nieuwe afdeling voor succesvolle Service Projecten?

Onze opdrachtgever, Heijmans, is een beursgenoteerde onderneming die activiteiten in Vastgoed, Bouw & Techniek en Infra combineert. De bedrijfsstroom Bouw & Techniek speelt in op de complexer wordende marktvraag en opgaves die gaan over wonen, werken en verblijven. De bedrijfsstroom bestaat uit vier bedrijfsonderdelen (Utilitaire projecten, woningbouw, utilitaire woningbouw en services) die samen een impuls geven aan de leefbaarheid, duurzaamheid en ruimtelijke kwaliteit van de gebouwde omgeving. Met de integrale aanpak van bouw en installatietechniek worden opdrachten steeds vaker gekoppeld aan langdurig beheer, onderhoud en installatieservice. Regio Noord, gevestigd in Drachten aan de A7, heeft een kantoor die onze opdrachtgevers bedient met uitvoering van beheer- en onderhoudstaken en projecten op het gebied van bouw en installatietechniek (Elektrotechniek, Werktuigbouw en Bouwkunde). Heijmans werkt aan verschillende vernieuwende concepten om klantgerichte oplossingen te bieden voor alle uitdagende projecten. Klanten zijn het Rijksvastgoedbedrijf, gemeenten, onderwijs, ziekenhuizen, zorginstellingen en vastgoedbeheerders. Op dit moment heeft Drachten een aantal mooie lange termijn contracten/opdrachten o.a. bij de Hanze Hogeschool, de gemeente Leeuwarden en ROC de Friese Poort.

De Functie
Als Manager Service Projecten, met standplaats Drachten, bent u onderdeel van het regionale MT en rapporteert u aan de Regio Directeur. Het MT bestaat uit de Regio Directeur, de Service Manager, de HR Manager en de Controller. Daarnaast werkt u samen met de Commercieel Manager en de Projectleiders.

Service Projecten is een door u op te bouwen afdeling. Op dit moment bestaat het portfolio in Drachten voor het grootste gedeelte uit service contracten voor preventief en correctief onderhoud. Dit team wordt aangestuurd door de Manager Services waarmee u zult samenwerken.

Er ontstaat ook steeds meer vraag naar Service Projecten, waarbij u kunt denken aan het verbouwen, danwel het verduurzamen van ziekenhuizen en kantoorruimten of grootschalige renovatieprojecten, die nu nog uitgevoerd worden door de Service Contracten afdeling. Als Manager Service Projecten gaat u de Service Projecten afdeling, die deze integrale projecten in de toekomst gaat uitvoeren, opbouwen. De projecten zijn een mix van langlopende, maar ook kleinere projecten, die zowel installatietechnisch als bouwkundig van aard zijn. Aan de ene kant gaat u deze afdeling opbouwen en aan de andere kant bent u manager van deze op te bouwen afdeling.

Functie-eisen
Voor de positie van Manager Service Projecten zoeken we u als u zich herkent in onderstaand profiel.

• U heeft minimaal een afgerond HBO diploma, bij voorkeur in een (bouw)technische richting;  

• Daarnaast beschikt u over ruime projectmanagement ervaring binnen multidisciplinaire projecten, bij voorkeur op het gebied van installatietechniek en bouw;

• Daardoor heeft u ook ervaring met het aansturen van grotere (project)teams;

• Bovendien bent u voldoende financieel onderlegd om projecten te kunnen vertalen en kritische opbouwende te kunnen stellen;

• Uiteraard heeft u ervaring met verschillende contractvormen;

• Ervaring in stakeholdermanagement met adviesbureaus, overheden en onderaannemers;

• Als persoon bent u extravert, no nonsens en een echte verbinder die goed kan samenwerken;

• U bent in staat om veranderingen tot stand te brengen en mensen hiervoor te motiveren en te coachen;

• Ook bent u besluitvaardig en kunt u snel schakelen, zonder daarbij de details en menselijke belangen uit het oog te verliezen;

• Tot slot bent u ondernemend, zelfstandig en neemt u initiatief.


Heeft u vragen of wilt u solliciteren dan kan dat via Jeroen Hoekstra, hoekstra@lodiersenpartners.nl of 06-12276886.

terug naar het overzichtterug naar het overzicht
Deel deze open positie
Onze relaties, zowel kandidaten als opdrachtgevers, beschrijven ons als aangenaam ambitieus, persoonlijk, kritisch, resultaatgericht, no-nonsens en als een gesprekspartner die waarmaakt wat ze belooft.
MEER OVER ONS