open positie

Operations Manager - vacature is vervuld

Bouwt u mee aan een sterke afdeling operations met luxe tegels en high end sanitair?

Onze opdrachtgever Intercodam Tegels B.V. is sinds 1919 een innovatief handelshuis voor luxe bouwproducten. Vandaag de dag kent Intercodam vier eigen showrooms: Amsterdam, Haarlem (KOL Tegels), Zutphen en Amstelveen, waar de mooiste collecties tegels, mozaïek, natuursteen, keukens en sanitair worden getoond. Deze showrooms dienen naast de winkelfunctie ook als basis voor de groothandelstak waarin exclusieve tegels worden geïmporteerd t.b.v. diverse kleine en grote projecten en een uitgebreid dealernetwerk. Intercodam heeft ruim 5000 producten in het assortiment; van hip en trendy tot klassiek. De producten worden gepresenteerd in de verschillende showrooms van Intercodam waarvan de grootste is gevestigd in hartje Amsterdam aan de Amstel naast Carré. Intercodam levert uitstekende service en kwalitatief hoogwaardige producten. Met bijna 100 jaar ervaring in de branche werkt Intercodam volgens het principe ‘de klant is koning’ en zijn ze pas tevreden als de klant dat is. Bij Intercodam werken in totaal ca. 40 mensen over de verschillende vestigingen.

In de functie van Operations Manager draagt u zorg voor een efficiënte uitvoering van in- en verkoop binnendienst, samenwerking tussen de verschillende afdelingen en een optimale goederenstroom vanaf inkomende goederen t/m de installatie bij de klant. Als Operationeel Manager bent u verantwoordelijk voor alle operationele processen met een aantal speerpunten:

1.     Het aansturen van logistiek en de integratie van de twee magazijnen van Intercodam en KOL;

2.     Het aansturen van de afdeling in- en verkoop binnendienst en het optimaal organiseren van alle processen;

3.     Het managen van de bouwprojecten en het aansturen van externe installatiepartners;

4.     Een bijdrage leveren aan de implementatie van een nieuw ERP systeem (vanaf maart 2019);

5.     Het synchroniseren van de verschillende tekenprogramma’s waar op dit moment mee wordt gewerkt;

6.     Het verder optimaliseren van alle bedrijfsprocessen, zodanig dat er een efficiënte samenwerking ontstaat tussen de verschillende afdelingen;

7.     Het beperken van faalkosten, de servicegraad verhogen en het optimaliseren van het voorraadniveau;

8.     Mede bepalen van visie en strategie teneinde in te spelen op de veranderende marktomstandigheden waarbij u kunt denken aan online ontwikkelingen en het digitaliseren van
een interactief bestelsysteem.

Voor de positie van Operations Manager zoeken we u, als u zich herkent in onderstaande profiel:

  • U beschikt over een relevant diploma op HBO/WO-niveau, bij voorkeur op het gebied van logistiek, supply chain management of bedrijfskunde;
  • Daarnaast beschikt u over leidinggevende ervaring bij een MKB bedrijf bij voorkeur binnen Retail of een handelsorganisatie in bouwproducten;
  • U heeft sterke logistieke en operationele affiniteit en weet processen snel te analyseren en te optimaliseren;
  • Als manager toont u leiderschap en weet u mensen te inspireren;
  • U bent een zelfstarter en beschikt over daadkracht om zaken voor elkaar te krijgen;
  • Daarnaast bent u flexibel en weet u in een dynamische en veranderende omgeving de juiste keuzes te maken en toont u     zich besluitvaardig;
  • Tot slot communiceert u helder en neemt u mensen mee in de veranderingen zodanig dat mensen het beste uit zichzelf     halen.

Bent u, als ambitieuze man of vrouw, toe aan uw tweede of derde stap in uw carrière en wilt u bijdragen aan een mooi bedrijf met luxe producten? Dan is dit misschien wel de positie voor u!

Interesse of vragen? Neem dan contact op met Jeroen Hoekstra.
hoekstra@lodiersenpartners.nl of bel 06 - 12 27 68 86.

terug naar het overzichtterug naar het overzicht
Deel deze open positie
Onze relaties, zowel kandidaten als opdrachtgevers, beschrijven ons als aangenaam ambitieus, persoonlijk, kritisch, resultaatgericht, no-nonsens en als een gesprekspartner die waarmaakt wat ze belooft.
MEER OVER ONS